Aldağ Banner
Aldağ Banner

Xylem sürdürülebilirlik için bir adım atarak suyu daha görünür kılıyor

Xylem sürdürülebilirlik için bir adım atarak suyu daha görünür kılıyor

Su ile ilgili ez zorlu sorunlara karşı yenilikçi çözümler geliştiren küresel su teknolojisi şirketi Xylem, Dünya Su Günü için belirlenen “Yer altı suyunu görünür yapmak” teması doğrultusunda suyun görünürlüğünü artırmanın yollarına odaklanıyor.

Dünyadaki tüm toplumlar her geçen gün büyüyen çevre sorunları ile karşı karşıya bulunuyor. Su kıtlığı, iklim değişiklikleri, hızlı kentleşme ve eskiyen sorunlu altyapılar; kritik öneme sahip su, enerji, ulaşım, işletme ve sağlık çevrelerini ciddi anlamda tehdit ediyor. 2025 yılı itibarıyla dünya nüfusunun üçte ikisinden fazlasının ise su kıtlığı ile karşı karşıya kalması bekleniyor. Kendisini dünya genelindeki en zorlu su sorunlarını çözmeye adamış lider su teknolojisi şirketi Xylem, atılacak doğru adımlarla bu sorunları çözmenin mümkün olduğuna inanıyor. 22 Mart Dünya Su Günü kapsamında 2022 yılı için belirlenmiş olan “Yer altı suyunu görünür yapmak” teması doğrultusunda bir mesaj yayınlayan Xylem Türkiye; teknolojinin ve dijitalleşmenin gücünden yararlanmanın, artan kamu bilincinden faydalanmanın ve bu konuda birlik olmanın suyu görünür kılmaktaki önemine değiniyor. Şirket, gelecek nesillere daha sürdürülebilir bir dünya bırakmak için tüm ekosistemin üzerine düşeni yapması gerektiğinin altını çiziyor.

Su kıtlığı tehlikesi ne yazık ki dünyadaki tüm toplumları tehdit ediyor. 2025 yılı itibarıyla dünya çapında 1,8 milyardan fazla insanın su kıtlığı olan bölgelerde yaşaması, dünya nüfusunun üçte ikisinden fazlasının ise su kıtlığı ile karşı karşıya kalması bekleniyor. 2050 yılı itibarıyla su ihtiyacının 2015 yılı seviyelerine göre yüzde 55 artacağı da yine öngörüler arasında. Sağlıklı bir toplumun hem temiz suya hem de güvenli sanitasyona erişime ve suyun bilinçli ve sorumlu yönetimine bağlı olduğunu düşünen Xylem Türkiye; gelecek nesillere daha sürdürülebilir bir dünya bırakmak için bugün suyu daha görünür kılmak gerektiğinin altını çiziyor. “Lets solve water” sloganıyla şirket; su sorununu ancak çalışanları, müşterileri, tedarikçileri ve tüm dünya ile hep birlikte çözebileceklerine inanıyor.

Dijital dönüşüm suyu görünür kılmada sahip olunan en güçlü anahtar

Dijital dönüşümün su kıtlığı, suyun satın alınabilirliği ve iklim değişikliğine dayanıklılık konularını çözebilmede sahip olunan en güçlü anahtar olduğunu düşünen Xylem Türkiye, sektör genelinde atılacak cesur inovasyon adımları ve başlatılacak güçlü iş birliklerinin dijital teknolojilerin geliştirilmesine yardımcı olacağını düşünüyor. Bu anlamda kapsamlı dijital çözümleri aracılığıyla suyu daha görünür hale getirmeyi amaçlayan şirket; kamu hizmetleri, endüstriler ve diğer ticari su kullanıcıları için güçlü su, enerji ve maliyet verimliliği üretmelerini sağlayan çözümler üretiyor.

Kamu bilincini ve katılımını artırmak şart

Su sorununu çözmede kamu bilincini ve katılımını artırmanın da hayati öneme sahip olduğuna inanan Xylem, dünya genelinde önemli projeler ve iş birlikleri hayata geçiriyor. Örneğin, Manchester City de dahil olmak üzere pek çok kulübü bünyesinde barındıran City Football ile başlattığı ortaklık, dünya genelinde milyonlarca insan arasında kamuoyu bilincini ve katılımını artırmaya yardımcı oluyor. Gençlik programı Xylem Ignite, yenilikçi öğrencilere yeteneklerini ve tutkularını su sorununu çözmek için kullanmaları konusunda ilham veriyor. Kurumsal sosyal sorumluluk programı Xylem Watermark, ihtiyacı olan topluluklara temiz su erişimi sağlıyor. Bu kapsamda yalnızca 2021 yılında 113 bin saat gönüllü çalışmış dünyanın dört bir yanındaki Xylem çalışanları, su sorunu yaşayan toplulukların karşılaştığı zorluklara ışık tutuyor.

Sürdürülebilir gelecek için atılacak daha çok adım var

Tüm alanlarda sürdürülebilirliği destekleme hedefiyle yol alan şirket yalnızca suyu değil çevreyi de korumanın önemine inanıyor. Suyu daha erişilebilir, uygun fiyatlı ve su sistemlerini daha esnek hale getiren teknolojileri ve çözümleri de dahil olmak üzere tüm alanlarda sürdürülebilirliği desteklemeye kararlı olan şirket; 2050’den önce değer zincirinde net sıfır karbon emisyonuna ulaşmayı hedefliyor.

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

100. Sayımız Yayında
%d blogcu bunu beğendi: