İklimlendirme sektörüne; yeni enerji, dijital dönüşüm ve müşteri deneyimi yön verecek

İklimlendirme sektörüne; yeni enerji, dijital dönüşüm ve müşteri deneyimi yön verecek

Baymak, Türkiye çapında 300 yetkili servisin katılımıyla Yetkili Servis Toplantısı’nı dijital platformda gerçekleştirdi. Toplantının açılış konuşmasını yapan Baymak CEO’su Ender Çolak, iklimlendirme sektörünün üç trend etrafında yeniden şekillendiğini belirtti. Bu trendleri “enerji dönüşümü, dijitalizasyon ve müşteri deneyimi” olarak sıralayan Çolak, “Bu üç değişim noktasını hayatının odağına almayan şirketlerin gelecekte var olma şansı yok” dedi.

Tüm dünya, Kovid-19 salgını öncesinde başlayan ve salgınla birlikte ivmelenen büyük bir dönüşüm içinde. Bireylerin, şirketlerin, kamu kurumlarının hayatını baştan sonra değiştiren bu dönüşüm, iklimlendirme sektörünü de yakından etkiliyor. İklimlendirme sektörünün öncü şirketi Baymak tarafından düzenlenen Yetkili Servis Toplantısı’na bu dönüşüm damgasını vurdu. Türkiye çapındaki 300 yetkili servisin katıldığı ve online yapılan toplantıda açılış konuşmasını yapan Baymak CEO’su Ender Çolak, BDR Thermea Group ve Baymak’ın iklimlendirme sektöründeki dönüşüme liderlik ettiğini söyledi.

Geçmiş yıllarda yaptıkları toplantılarda yaklaşmakta olan bu değişim trendlerine değindiklerini söyleyen Ender Çolak, “Artık hayatımızı şekillendirecek üç ana trend var. Bunlardan birincisi yeşil bir dünya, sürdürülebilir bir dünyaya ulaşmayı sağlayacak enerjide dönüşüm. Bildiğiniz üzere artık başta Avrupa olmak üzere artık tüm dünya, fosil yakıtları terk ederek yenilenebilir enerjiyi odağına almış durumda. Artık özellikle elektrik üretiminde temiz kaynaklar kullanılıyor. Bu yaklaşım, birçok sektörü olduğu gibi bizi de çok yakından ilgilendiriyor” dedi.

İkinci büyük resmin dijitalleşme olduğunu belirten Çolak, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Online çözümler; hem ürün hem servis hem de bayi yapılanmamızı çok yakından ilgilendiriyor. Teknolojiyi işimizin her noktasına entegre ederek daha verimli çözümlere odaklanıyoruz. Üçüncü trend ise şirketimiz için çok önemli olan müşteri deneyimi. Müşteri artık sadece ürünle mutlu olmuyor; ‘alışveriş yaptığım şirketle nasıl bir bağ kurdum, bunu nasıl sürdürebilirim, bu şirket bana ve topluma ne katıyor’ gibi kriterlere dikkat ediyor. Bu beklentilere yanıt verecek şekilde hazırlıklarımızı sürdürüyoruz, her ne kadar dijital bir dünyaya doğru gidiyor olsak da insan ilişkisi de daha önemli hale geliyor.”

“2025 yılı stratejilerimizi belirledik”

Kısa bir süre önce BDR Thermea Group bünyesindeki tüm şirketlerin üst düzey yöneticileriyle bir araya gelerek bu trendler doğrultusunda 2025 yılı stratejilerini belirlediklerini söyleyen Çolak, yepyeni ürün ve çözümlerin art arda kullanıma sunulacağını açıkladı. “Çok yakın zamanda enerji dönüşümüne uygun olarak yeni ürünlerimizi göreceksiniz, bunların başında ısı pompaları geliyor” diyen Çolak, “kısa bir süre önce bu alanda faaliyet gösteren İspanyol bir şirket, BDR bünyesine katıldı” şeklinde konuştu.

Çolak, müşteri deneyimini iyileştirecek, dijitalleşmeyi hızlandıracak yeni çözümlerin de yeni dönemin ajandasında arasında yer aldığını söyledi. “Uzaktan yönlendirilebilir ürünler geliyor. Özellikle üründe sorun ortaya çıkmadan servislerin müdahale edeceği ve tüketici alışkanlıklarını anlamaya dönük dijital çözümler hayata geçecek” diyen Çolak, “Müşteri deneyimini iyileştirmek için Baymak olarak yoğun bir şekilde çalışıyoruz.” dedi.

Yapay zekalı çözümler geliyor

Çolak, Baymak’ın da uzun zamandır bu dönüşüm trendlerine uygun politikalar izlediğini vurguladı. “Sektörümüzde ilk dijital dönüşüm ofisi kuran şirketlerden biriyiz. Hedefimiz, dünyadaki yeni teknolojileri takip edip, bunları şirketimize ve tüm iş ortaklarımızın dijital hayatına adapte etmek” bilgisini veren Çolak,

“Önümüzdeki dönemin ana konusu dijitalleşme ve müşteri memnuniyetiyse bize veri lazım, veriyi de bu yönde kullanacağız. Müşteriyi anlamayan, müşteriyi dinlemeyen şirketlerin gelecekte var olma şansı yok” diye ekledi.

2021 yılında hedef, yüzde 35 büyümek

Çolak, toplantıda Baymak’ın finansal performansıyla ilgili de bilgi verdi. Salgının en zorlu dönemlerinde bile üretime ara vermediklerini, müşterilerinin tüm ihtiyaçlarını karşılamak için herkesin azami çabayı gösterdiğine dikkat çeken Çolak, “Geçen yılı ciddi bir büyümeyle kapattık. Bu yıl da yüzde 35’lik büyüme hedefi koymuştuk. İlk 9 aylık rakamlarımıza bakarsak bu hedefi yakalayıp yılı, 1.5 milyar TL ciroyla kapatacağız. Öte yandan ihracatımız da yüzde 40 oranında arttı” bilgisini verdi.

KUTU

ISI POMPASI ÖZELİNDE TEKNİK SERVİSLER KURULACAK

Baymak Yetkili Servis Toplantısı’nda bir konuşma yapan Baymak Satış Sonrası Hizmetler Müdürü Betül Başkır, Baymak ailesine katılan yetkili servislerle Türkiye genelinde 300 Baymak yetkili servisin 900’ün üzerinde servis personeliyle pandemi sürecinde de müşterilerine kesintisiz en iyi deneyimi sunma gayretini sürdürdüklerini söyledi. Pandemi süresince eğitimlerinin hız kesmeden devam ettiğinin altını çizen Başkır, bu dönemin uzun süren eğitimlerle Baymak yetkili servislerinin teknik yeterliliklerini de artırmak için iyi bir fırsat dönemi olduğunu kaydetti.

Baymak servisi olmanın bir ayrıcalık olduğunu da vurgulayan Başkır, “Çünkü yılın her mevsiminde kullanılacak geniş bir ürün portföyümüz var. Önümüzdeki dönemde geleceğin ürünü olarak görülen ısı pompası konusunda da bir adım atarak, sadece bu alanda yetkilendirme yapacağız.” dedi.

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

95. Sayımız Yayında
%d blogcu bunu beğendi: