Daikin Türkiye 11 Yılda 27 Kat Büyüdü

Daikin Türkiye 11 Yılda 27 Kat Büyüdü

Enerji verimli cihazlara artan ilgi 2021 yılında Daikin’e 2 kat büyüme getirdi

İklimlendirme sektörünün öncü markası Daikin, çevre ve enerji dostu ürünleri ile çift haneli büyümesini sürdürüyor. 2021 mali yılını 5 milyar 500 milyon lira ciro ile kapatan Daikin, doğrudan yatırımcı olarak Türkiye’de faaliyet göstermeye başladığı 2011 yılından bu yana 27 kat büyüme gösterdi. Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder, “Yeni dönemde de üretime ve çevre dostu ürünlerin Türkiye’de üretilmesi için yeni yatırımlar yapmaya, Avrupa, Ortadoğu ve Afrika ülkeleri için lojistik üssü olmaya devam edeceğiz.” dedi.

İklimlendirme sektörünün dünya lideri Daikin, Türkiye’deki hızlı büyümesini devam ettiriyor. Temmuz 2011 yılında doğrudan yatırımcı olarak Türkiye’de faaliyet göstermeye başlayan ve her yıl çift haneli büyüme kaydeden Daikin, 2021 mali yılını 5 milyar 500 milyon lira ciro ile kapattı. Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder, “2021 yılında pandemiye rağmen ciromuzu 2020 yılına oranla 2 kat artırarak hedeflerimizin üzerine çıktık ve ihracattan istihdama her alanda büyüdük. Böylece 2025 yılı hedeflerimize bir adım daha yaklaştık.” dedi. Önder, bu büyümede kullanıcıların enerji ve çevre dostu ürünleri tercih etmesi, tasarruf bilincinin gelişmesi gibi faktörlerin de etkili olduğunu vurguladı.

2025 HEDEFİ 755 MİLYON EURO

Nisan 2022 itibariyle yeni mali yılın açılışını yapan Daikin Türkiye’nin yeni sezona büyük bir moral ve motivasyon ile başladığını dile getiren Hasan Önder, şu değerlendirmeyi yaptı: “2021’e başlarken kendimize yüzde 20’lik bir büyüme hedefi koymuştuk. Ancak yıl boyunca gösterdiğimiz performansla pandemiye rağmen bunu aştık. Ulaştığımız 5 milyar 500 milyon liralık ciro, aynı zamanda Daikin Türkiye olarak faaliyet göstermeye başladığımız günden bu yana 27 kat büyüdüğümüzü gösteriyor. 2020 yılında 2 milyar 800 milyon olan ciromuzu bu yıl yüzde 96 arttırarak 5 milyar 500 milyon TL yaptık. Şu anda 1.800 kişilik büyük bir aileyiz. Hedefimiz 2025 yılında tüm tedarik zincirindeki olumsuzluklara rağmen ciroda 755 milyon Euro’ya, istihdamda da 2.700 kişiye ulaşmak. Bu doğrultuda var gücümüzle çalışıyoruz.”

YATIRIMLAR DEVAM EDECEK

Büyük projelerin tercihi olmaya 2021 yılında da devam eden Daikin VRV sistemleri ile konut tipi split klimaların satışlarda ağırlığını koruduğunu belirten Önder, “Isıtmada da büyük bir atılım yaptık. Bu çıkışı devam ettireceğiz” dedi. Önder, sözlerine şöyle devam etti: “Sakarya Hendek’deki fabrikamızda sürekli üretim kapasitemizi artırmayı hedefliyoruz. Bu neden ile 25 Mayıs’da VRV dış ünite üretim tesisimizi açarak üretimimizin yüzde 70’ ini ihraç etmeyi hedefliyoruz. Bu üretim tesisinin açılması ile Türkiye, Ortadoğu ve Daikin Türkiye’ye bağlı Azerbaycan, Özbekistan, Türkmenistan, Kazakistan, Kırgızistan, Ermenistan, Tacikistan, Gürcistan, Kuzey Irak, Moğolistan, KKTC ülkelerine 100 milyon Euro’luk daha ek ihracat hedefliyoruz. Split klima ve kombi üretim tesislerimizde de üretim kapasitemizi artırarak Türkiye’de iklimlendirme sistemlerinin lojistik üssü olma hedefini gerçekleştiriyoruz. 2011 yılından bu yana yaklaşık 94 milyon Euro yatırım yaptığımız üretim tesislerimizde, 2025 stratejik hedeflerimiz doğrultusunda 80 milyon Euro’luk yatırım yapmayı planlıyoruz. Yüzde 100 Japon sermayesi ile Türkiye’de olan Daikin, güçlü Türkiye ekonomisine olan güvenini sürdürmekte ve Türkiye’yi lojistik üssü olarak konumlandırmaktadır.” dedi.

Daikin’in toplam cirodaki başarısının ihracata da yansıdığına dikkat çeken Önder, “Geçen yıl ihracat ciromuz yaklaşık 261 milyon Euro. Artık enerji verimliliği yüksek ve çevreye duyarlı ürünlerin pazar payının arttığı görülüyor. Bu neden ile bu pazarlarda da yüksek teknolojiye sahip ürünlerin kullanımının artacağını öngörüyoruz.” dedi. Önder, “Daikin Türkiye olarak Ortadoğu ve Türkiye’ye bağlı Azerbaycan, Özbekistan, Türkmenistan, Kazakistan, Kırgızistan, Ermenistan, Tacikistan, Gürcistan, Kuzey Irak, Moğolistan, KKTC gibi ülkeleri olmak üzere 44 ülkeye kombiden radyatöre uzanan geniş kapsamlı ihracat gerçekleştiriyoruz. Hedefimiz bu pazarlardaki gücümüzü pekiştirmek ve 2025 yılında 500 milyon Euro ihracata ulaşmak.” diye konuştu.

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

132. Sayımız Yayında.