ODE Yalıtım Pazarlama Direktörü Ceylin Akdemir

“yurtdışı gelirlerimizin toplam ciromuz içindeki payını yüzde 40’a çıkarmayı hedefliyoruz”

ODE Yalıtım’ın 2018’de ihracatta cirosunu dolar bazında yüzde 30’un üzerinde artırarak büyük bir başarıya imza attığını kaydeden ODE Yalıtım Pazarlama Direktörü Ceylin Akdemir, “Firma olarak 5 kıtada 70’in üzerinde ülkeye ihracat yapıyoruz. İhracat, ODE’nin büyümesinde çok önemli bir yer kaplıyor. 2019 yılında da hedef pazarlarımızı çeşitlendirmeye devam ederek, mevcut pazarlarımızda ise daha da derinleşerek, yurtdışı gelirlerimizin toplam ciromuz içindeki payını yüzde 40’a çıkarmayı hedefliyoruz” diyor.

Öncelikle bize kendinizden bahseder misiniz?

Koç Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü mezunuyum. Çalışma hayatına Gisad Dış Ticaret’te Pazarlama Uzmanı olarak başladım. Daha sonra Arzum Elektrikli Ev Aletleri’nde Ticari Pazarlama Uzmanı olarak görev aldım. Daha sonra aynı şirkette Ürün Müdür Yardımcısı, Ürün Müdürü, Pazarlama İletişim Müdürü olarak çalıştım. Ardından İnoksan’da Pazarlama Müdürü olarak görev aldım. 2017 yılından bu yana da Türkiye’nin en büyük yalıtım firmalarından biri olan ODE’nin Pazarlama Direktörlüğü görevini yürütüyorum.

Bu mesleği seçmenizdeki en büyük etken nedir?

İşletmelerin en önemli birimlerinden biri Pazarlama’dır. Pazarlama departmanı, işletmenin ürettiği ürünün pazarda satışının artması, rekabet edebilmesi, marka değerinin yükselmesi, gereğinde üründe değişikliklerin uygulanması, tanıtım ve tutundurma faaliyetlerinin yapılması gibi birçok işten sorumludur. Pazarlama hiçbir zaman satıştan kopmaz, satışla birlikte hareket eder, her türlü bilgiyi satıştan alır ve değerlendirir. Bu anlamda farklı sektörlerde uzmanlaşmış birçok yönetici ile birebir çalışıp iş hayatına, iş yapış biçimlerine, yöntemlere ilişkin yeni bakış açıları kazanabiliyorsunuz. Bu da çok önemli bir deneyim sağlıyor ki tüm bu saydıklarım, benim bu mesleği seçmemdeki en önemli etkenlerdi. İnsanı her yönlü besleyen bu meslek, kişiye her şeyden önce çok yönlü düşünebilme kabiliyeti kazandırıyor. Bu kazanımı çok önemsiyorum çünkü başarı bir ekip işi ve çok yönlülüğünüz sayesinde o ekibin başarısına sunduğunuz katkı her geçen gün arttıkça, işinize ve yeni hedeflere duyduğunuz heyecan da o oranda artıyor. Ayrıca mesleğimin, kendini sürekli geliştirmeyi gerektirmesi, başka departmanlarla sıkı işbirliği içinde çalışılması, sıfırdan bir proje ortaya koymaya imkan veriyor olması, sektörleri ve dünyayı yakından takip etmeyi gerektirmesi sayesinde, insanı çok şapkalı bir hale getirmesini de hala çok keyifli buluyorum.

ODE’nin kuruluş hikâyesinden bahseder misiniz?

1985 yılında taahhüt faaliyetleriyle ticaret hayatına başlayan ODE, daha sonra inşaat malzemeleri alım-satımına yöneldi. 1988 yılında ise Türkiye’nin en çok ihtiyaç duyduğu alanlardan birine adım atarak yalıtım sektöründe ilerleme kararı aldı. 1990 yılında ithalatçı, 1996 yılında ise üretici kimliğine kavuşan ODE, bugün artık global bir marka vizyonuyla yol alıyor. Firmamız geldiği noktada artık Türkiye yalıtım pazarında, dünya devi şirketlerle rekabet eden ve 5 kıtaya ihracat yapan, sektörünün en önemli oyuncularından biri.

Firmanızın üretim tesisleri ve ürünleri hakkında bilgi verebilir misiniz?

Küresel pazarlara hitap eden bir marka olarak ODE Starflex, ODE R-Flex, ODE Membran, ODE Isıpan, ODE Rockflex, ODE Ductflex, ODE Nfaf markaları altında su, ısı, ses ve yangın yalıtımı gruplarında 4 bini aşkın üründen oluşan bir portföye sahibiz. ODE’nin, Çorlu ve Eskişehir üretim tesislerinde; ODE Isıpan markasıyla ekstrüde polistren ısı yalıtım malzemesi, ODE Membran markasıyla su yalıtım örtüleri, ODE Starflex markasıyla ısı, ses ve yangın yalıtımında kullanılan cam yünü, ODE R-Flex markasıyla da elastomerik kauçuk köpüğü tesisat yalıtım malzemesi üretimi gerçekleştiriliyor. 75 bin metrekare alan üzerine kurulu olan ve 35 milyon $ yatırımla 2017 yılında devreye aldığımız, bize yalıtım sektöründe “Yılın Yatırımı” ödülünü de kazandıran Eskişehir üretim tesisimiz, ODE’nin büyümesinde ve gelecek dönem hedeflerinde en önemli itici gücünü oluşturuyor. Bu tesisimiz bünyesinde, sektörün en gelişmiş Ar-Ge birimlerinden birine de sahibiz. Buradaki çalışmalarımızı ile özellikle bitümlü membran pazarında farklı talep ve ihtiyaçlara hızla yanıt verebiliyoruz.

Bundan sonraki süreçte sektörde ne gibi işlere imza atmayı hedefliyorsunuz?

ODE olarak önümüzdeki süreçte, küresel rakiplerimizle olan yarışımızda bizi bir adım öne çıkaracak her fırsatı değerlendireceğiz. Bu anlamıyla da odağımızda, paydaşlarımıza sağladığımız faydayı artırmak üzere katma değerli ürün ve hizmetler olacak. Öncelikle bayilerimize sağladığımız hizmetleri daha katma değerli hale getireceğiz. Geçtiğimiz yıl yaptırdığımız araştırma, bu anlamıyla bize ışık tuttu. Bu araştırma ile lojistiğin hızının, özellikle İstanbul’daki bayilerimiz için rekabette öne çıkabilmek adına oldukça önemli olduğunu gördük. Çıkan bu sonuca göre de ODE olarak hızla hazırlıklarımızı ve yapılanmamızı tamamlayarak, Mart ayında ODE Express’i hayata geçirdik ve yalıtım sektöründe bir ilke imza atarak, İstanbul bayilerimize 24 saat içinde teslimat taahhüdü verdik. Bu hizmetimizle, İstanbul’da saat 16.00’a kadar verilen membran siparişlerini, ertesi gün kapıya teslim ediyoruz. Yalıtım sektörü için hayli iddialı olan bu hizmetimizle artık bayilerimiz, lojistikte kazandıkları avantajı, rekabette fırsata çevirebilecek. Bu ve bunun gibi daha birçok hizmeti önümüzdeki dönemde paydaşlarımıza sunacağız. Bu anlamıyla bu yıl ODE olarak, bir yandan ihracat ile büyürken, bir yandan da fark yaratacak katma değerli ürün ve hizmetlere odaklanacağız diyebilirim.

Referans proje olarak neleri söyleyebilirsiniz?

ODE olarak halihazırda Türkiye’de önemli projelerde tercih edilen bir markayız. Dünyanın en büyük havalimanı olan İstanbul Havalimanı’nın su yalıtımı ve mekanik yalıtımına ODE imzası attık. Sağlık Bakanlığı’nın Ankara Bilkent ve Etlik, Adana, Kayseri ve Bursa Ali Osman Sönmez ve Eskişehir şehir hastaneleri projelerinde, Kayseri Erciyes Kongre Merkezi, Folkart Hills ve Folkart Ardıç projelerinde yine ODE ürünleri tercih edildi. Yeni ürünümüz Viyadük Membran ise Hirfanlı Baraj Projesi kapsamında kullanıldı. Diğer yandan sektörünün en büyük oyuncuları arasında yer alan ODE, artık kalitesiyle dünyanın dört bir yanında yer alan prestijli projelerde de tercih ediliyor. Portekizli dünyaca ünlü futbolcu Cristiano Ronaldo’nun doğduğu Madeira adasında ziyarete açılan CR7 Müzesi’nin yanı sıra Lübnan’daki Tower 44 Gökdeleni, Cascade Mall Alışveriş Merkezi ile ülkenin ilk ulusal bankası FNB’nin genel merkezinde ODE ürünleri kullanıldı. Azerbaycan’ın en prestijli AVM’si olarak dikkat çeken Caspian Waterfront Mall’da, Cezayir’in zengin ve iş odaklı şehri Setif’de hizmete açılan Park Mall Setif&Courtyard Mariott Cezayir ile İtalya’da yer alan Il Centro ve Maximo Alışveriş Merkezleri’nin yalıtımına da ürünlerimizle imza attık. Bu saydığım örneklerin de gösterdiği üzere, yurtiçi ve yurt dışında yüzlerce prestijli ve önemli projeye çözüm ortağı olarak katkı sağlıyoruz.

Şirket olarak 2019 yılı hedefleriniz neler?

ODE Yalıtım, geçtiğimiz yıl ihracatta cirosunu dolar bazında yüzde 30’un üzerinde artırarak büyük bir başarıya imza attı. Firma olarak 5 kıtada 70’in üzerinde ülkeye ihracat yapıyoruz. İhracat, ODE’nin büyümesinde çok önemli bir yer kaplıyor. 2019 yılında da hedef pazarlarımızı çeşitlendirmeye devam ederek, mevcut pazarlarımızda ise daha da derinleşerek, yurtdışı gelirlerimizin toplam ciromuz içindeki payını yüzde 40’a çıkarmayı hedefliyoruz. Bu yılda, 2018’deki gibi benzer oranda büyümeyi hedefliyoruz.

Ayrıca bu yıl bizim için yine odağımıza Ar-Ge’yi aldığımız bir yıl olacak. ODE olarak küresel yolculuğumuzda en önemli gücümüz, ihracat odaklı sürdürdüğümüz Ar-Ge çalışmaları. Bu anlamıyla Ar-Ge, firmamız için kesintisiz ve istikrarlı büyümenin aslında bir anahtarı olmuş durumda. Şirketlerin rekabet için günümüzde yavaş hareket etme lükslerinin kalmadığının farkındayız. Bu bakış açısı da bizi, doğru yerde, doğru zamanda rakiplerimizden ayrışabilmeye götürüyor. Farkımızı ODE olarak ürün kalitemizin yanı sıra üretim hızı ve Ar-Ge ile ortaya koyuyoruz. ODE’nin Ar-Ge’de ulaştığı kabiliyetin son örneği, özellikle sıcak bölgeler için geliştirdiğimiz ve enerji maliyetlerinde ciddi oranda tasarruf elde edilmesine imkan veren bir ürünümüz ki bu ürünün ticarileştirme çalışmaları halen devam ediyor. Geçen yıl geliştirdiğimiz bir diğer ürünümüz ODE Granat Viyadük Membran ise viyadükler, köprüler, tüneller ve karayolları inşaatlarında asfalt altında su yalıtım uygulamasında kullanılıyor. Üstüne serilecek asfaltın 140-150 °C’deki sıcaklığına dayanan, yüksek sıcaklıklarda akmaya karşı yüksek mukavemete sahip bir ürün. Ürün geliştirme çalışmalarımızı, pazarın talep ve ihtiyaçları paralelinde ve öncelikli hedefimiz olan bitümlü membranda her segmentte ürün geliştirme hedefimiz doğrultusunda kararlılıkla sürdürüyoruz.

Türkiye’de tesisat yalıtımında, cam yünü, taş yünü ve elastomerik kauçuk köpüğünden oluşan üç ürün grubunu da üreten lider firma olarak ise, yurt içi ve dışında alıcılarımızla Starflex, Rockflex ve R-Flex markalarımızla buluşuyoruz. Aynı zamanda tesisat yalıtımında Avrupa’nın ilk 3 büyük şirketinden de biriyiz. Çok ciddi hedeflerimiz, yatırım ve büyüme planlarımız olan bu alanda, pazara sunduğumuz son ürünlerle konumumuzu daha da güçlendirerek yol alıyoruz. Bu ürünlerden en önemlilerinden biri ODE R-Flex (elastomerik kauçuk köpüğü) ailesinin yeni ürünü. Özellikle soğuk hat tesisat yalıtımında, yüksek su buharı difüzyon direnç katsayısı (µ≥ 11.000) ile yoğuşmaya karşı maksimum koruma sağlayan bu ürün, tesisatı koruyarak çalışma ömrünü uzatırken, 0,032 W/(m.K) (-20 °C)  değerindeki ısı iletkenlik katsayısı ile enerji verimliliğini artırıyor. Bir diğer yeni ürünümüz ise Teskon+Sodex 2019 Fuarı’nda Türkiye’de ilk kez tanıttığımız 60 mm kalınlığındaki R-flex levha ürünümüz.

Önümüzdeki süreçte ODE olarak ihracatımızı destekleyen Ar-Ge çalışmalarımızı aralıksız sürdürerek yeni ürünlerle güçlenmeye, yaratacağımız katma değerle adımızdan söz ettirmeye ve yeni yatırımlarla büyümeye devam edeceğiz.