Ode, Küresel Marka Yolculuğunu 2019’da Hız Kesmeden Sürdürecek

Türkiye’nin yüzde 100 yerli sermayeli en büyük yalıtım firması ODE’nin İstanbul’da beyaz yaka çalışanlarına yönelik düzenlediği Paylaşım Toplantısı’nda, şirketin 2018 performansı değerlendirildi ve 2019 hedefleri ele alındı. Toplantıda konuşan yöneticiler hem dünyanın hem de Türkiye’nin içinden geçtiği zor koşullara rağmen 2018’de büyüme hedeflerini yakaladıklarını ve 2019’a hazır olduklarını belirterek, “2019’da da küresel marka yolculuğumuzu hız kesmeden sürdüreceğiz” dediler.

Yalıtımda dünya markası olma vizyonu doğrultusunda faaliyetlerine aralıksız devam eden ODE Yalıtım, çalışanlarıyla buluştuğu Paylaşım Toplantısı’nda 2018 yılını değerlendirerek, 2019 hedeflerini masaya yatırdı.

Satış-pazarlama, finans, insan kaynakları ve üretim bölümlerinin yöneticilerinin de katılımıyla gerçekleştirilen toplantıda ODE Yalıtım Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Erhan Özdemir, ODE Yalıtım Mali İşler Genel Müdür Yardımcısı Kemal Direk ve ODE Yalıtım Teknik Genel Müdür Yardımcısı Tarık Uslu birer konuşma yaptı. Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Erhan Özdemir, konuşmasında hem dünyanın hem de Türkiye’nin içinden geçtiği zor koşullara rağmen 2018 yılında büyüme hedeflerine ulaştıklarını vurguladı. ODE olarak 5 kıtada 70’in üzerinde ülkeye ihracat yaptıklarını hatırlatan Özdemir, “İhracat, ODE’nin büyümesi içindeki itici gücünü koruyor. 2018’de ihracatımızı bir önceki yıla oranla dolar bazında yüzde 30’un üzerinde artırdık. Bu da büyüme hedeflerimizi yakalamamızda büyük bir rol oynadı. 2019 yılı için ise, pazarlarımızı çeşitlendirmeye devam ederek, mevcut pazarlarımızda ise daha da derinleşerek, yurtdışı gelirlerimizin toplam ciromuz içindeki payını yüzde 40’a çıkarmayı planlıyoruz” dedi.

“Katma değerli hizmetlerle ayrışacağız”

2018’in genel olarak zor bir yıl olduğunu, 2019’un ise daha da zor olacağının öngörüldüğünü aktaran Erhan Özdemir, bu beklentiye rağmen ODE Yalıtım’ın bu yıl da istikrarlı bir şekilde büyüyeceğini, bunun için gerekli tüm adımları şimdiden kurguladıklarını ifade etti. Bu yıl izleyecekleri yol haritasını yeni bir anlayışla hazırladıklarına işaret eden Özdemir, şöyle konuştu: “Bugün artık rekabet geçmişe nazaran çok daha zor. Buna ek olarak hızlı olmak ise, eskisinden çok daha hayati. Artık şirketler eskiden yaptıklarını yapmaya devam ederek çağın ve rekabetin gerektirdiği dinamiklere uyum sağlayamaz, ayakta kalamazlar. Rakiplerinden farklarını ortaya koymak durumundalar. Biz de ODE olarak bu vizyonla, 2019’da katma değerli hizmetlerimizle ayrışacağız. Bizleri rekabette bir adım öne çıkaracak bu hizmetlerle, paydaşlarımıza yarattığımız ‘katma değer’i artıracağız. Önümüzdeki süreç için ODE’nin küresel marka yolculuğunun sacayaklarını Ar-Ge, ihracat ve katma değer oluşturuyor. Sizlere önümüzdeki süreçte, bayilerimiz, uygulamacılar ve tüketicilerimiz için maksimum fayda sağlamak odaklı olarak hayata geçireceğimiz katma değerli hizmetlerimizi müjdelemek konusunda sabırsızlanıyorum.”

“2018’e önceden hazırlıklıydık, olumsuzlukları asgaride tutmayı başardık”

ODE Yalıtım Mali İşler Genel Müdür Yardımcısı Kemal Direk ise 2018’in stresi ve sürprizleri yüksek bir yıl olduğunu hatırlattı. 2018’i, geçmişten bu yana beklenen, ancak tarihi tam olarak kestirilemeyen birikmiş sorunların açığa çıktığı bir yıl olarak nitelendiren Direk, “2018’de yaşanan kırılmalar, bu ölçüde olmasa da beklediğimiz bir şeydi ve öncesinde yaptığımız hazırlıkların sonucunu birebir görme fırsatı bulduk. Kararlaştırdığımız tedbirleri devreye alarak, çok hızlı şekilde hareket ettik ve değişen koşullara göre esnek davranarak, 2018’deki olumsuzlukları asgaride tutmayı başardık” dedi. Zorlu geçmesi öngörülen 2019 ile 2020 yılları için de hazırlık yapmayı ihmal etmeyeceklerini vurgulayan Direk, “Yalıtım sektöründe 30 yılı aşan yolculuğumuzdan aldığımız güçle, önümüzdeki dönemde de başarılara imza atmaya devam edeceğiz. 2019’a, bu kararlılıkla başladık” ifadesini kullandı.

Tarık Uslu: “Dijitalleşme alanında farklı projeler üzerinde çalışmalarımızı sürdüreceğiz”

ODE Yalıtım Teknik Genel Müdür Yardımcısı Tarık Uslu ise konuşmasında bu yıl odaklanacakları konuları; ihracat, yeni ürün geliştirme ve maliyetlerin azaltılması olarak sıralayarak, şöyle konuştu: “Yaptığımız bu Paylaşım Toplantısı ile stratejimizi ve hedeflerimizi tüm çalışanlarımızla paylaşmış olduk. Bu yıl odağımızdaki öncelikli konular ihracat, yeni ürünler ve ODE‘nin rekabet gücünü daha da arttırmak için üretim proseslerindeki verimin arttırılması olacak. Bunların yanında değişen talep yapısına uyum sağlama yönünde esnekliğimizi artırmak için kendimizi geliştirmeyi hedefliyoruz. ODE, dijitalleşme alanında da farklı projeler üzerinde çalışmalarını sürdürecek.”

Benzer İçerikler

Yorum Ekle