Armacell Yalıtım A.Ş. Genel Müdürü Ilgaz Dalkılıç, “Fark Yaratıyoruz”

Armacell’in dünyada elastomerik kauçuk ve yalıtım konusunda ki konumundan bahseder misiniz, Türkiye’ye girmesi ile ülkemizde hangi sektörlerde hizmet veriyor?

Armacell kauçuk köpükleri konusunda dünyada pazar lideri konumundadır ve her yıl pazar payını organik ve inorganik büyümeler ile arttırmaktadır. Ülkemize de bu strateji ile giriş yapmıştır. Hedefimiz tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de pazar liderliğidir. Firmamız, ülkemizde başta inşaat sektörü diyebileceğimiz ısıtma soğutma havalandırma sektörü olmak üzere birçok sektörde hizmet vermektedir.

— Armacell Yalıtım A.Ş. olarak 2017 yılını nasıl geçirdiniz, faaliyet ve etkinlikleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Öncelikle organizasyonumuzu her geçen gün güçlendiriyoruz. Teknik ve kişisel gelişime son derece önem veriyoruz. Çalışanlarımızın gelişimi için her yıl düzenlediğimiz Leadership@Armacell programını bu yılda gerçekleştirdik. Demand Creation programımız ile Satış Pazarlama ekibimizi teknik ve satış stratejimiz konularında güçlendirdik.

2017 yılında iç organizasyonumuzu geliştirmenin yanında iş ortaklarımızın gelişimi içinde ciddi yatırımlarımız oldu. Armacell Akademi projemiz ile yetkin bayilerimizin gelişimi için uygulama eğitimlerini tamamladık. Ayrıca Üniversitelerde hem teknik hem de uygulama konularında birçok eğitim gerçekleştirdik.

Global anlamda Armacell bünyesinde verimli bir şekilde kullanılan CRM uygulamasının Türkiye uyarlamasını bu yıl başarı ile tamamladık.

Yine bu yıl başladığımız WAM (World Class Armacell Mindset) projesi ile başta İş Güvenliği olmak üzere Personel Gelişimi, Kalite ve Üretim süreçlerinin yalınlaştırılması ve gelişimi için son derece önemli olan ve değer katan bir projeye dahil olduk. Bu proje otomotiv sektörü tarafından yakından tanınan WCM (Word Class Manufacturing) ile benzerlik göstermektedir. WAM projemizin ilk denetimini de Kasım ayında tamamladık ve ilk yıl için oldukça iyi bir ilerleme ile iyi bir puan aldık.

Bunun yanı sıra yurtdışında artık kullanımı normal hale gelmiş ama ülkemizde kullanım alanı sınırlı olan, gerçek B sınıfı, FM sertifikalı, Microban (Antimikrobiyel) katkılı ürünlerin ülkemizde üretimi ile ilgili yatırımları yaptık ve 2018 yılı başı itibari ile bu ürünlerden talep eden müşterilerimize cevabı Türkiye fabrikası olarak verebileceğiz. Ticari açıdan ise, satış hedeflerimizi tutturmamıza rağmen, 2017 yılında döviz kuru ve bunun yanında hammaddelerdeki fiyat artışlarının olumsuz etkisini gördüğümüz bir yıl oldu. 2018 yılında bu olumsuzlukların hiç olmaz ise bir kısmını telafi etmek için iş ortaklarımızla birlikte çaba göstereceğiz.

Bunlar değerli okuyucularımızla paylaşabileceğim başlıca ana başlıklarımızdı.

— ErP Yönetmeliği ülkemizde 21 Nisan 2018 tarihinde yürürlüğe girecek. Armacell ürünlerini bu çerçevede değerlendirebilir misiniz?

Ürettiğimiz ürünün kendisi zaten en başta enerji korunumu amacıyla kullanıldığı için bu yönetmeliğe uygun ürünler olduğunu açık ve net bir şekilde ifade edebiliriz. Sonuçta ürünümüz ısı yalıtımı sağlayan bir ürün. Armacell olarak tüm dünyada ve ülkemizde, bütün bölümlerimizde başlatmış olduğumuz World-Class Armacell Mindset (kısaca WAM diye tabir ediyoruz) yani kısaca her konuda mükemmellik hedefimiz bu yönetmeliği beklememizi gerektiren bir durum olarak gözükmüyor bizim için. Bu konuda teknik bilgilerimizi sürekli paylaşarak farkındalık yaratacağız. Sektördeki diğer üretici firmaların da buna katkısı şüphesiz çok büyük fayda sağlayacaktır.

2018 yılı için hazırlıklarınız hakkında bilgi verir misiniz, beklentileriniz, hedefleriniz nelerdir?

2018 yılı için Türkiye’de ürettiğimiz yeni ürünümüz Armaflex şimdiden hazır. Sürdürülebilirlik açısından haksız rekabet ile mücadelemizde ilk adımları bu ürünle birlikte atmaya başlayacağımız bir yıl olacak.

Eğitim ile ilgili çalışmalarımıza hız kesmeden devam edeceğiz. Sektörümüzde güvenilir, sorulan tüm teknik sorulara cevap verebilir, dünyadaki yeniliklere hakim bir şekilde, ulusal ve uluslararası ekibimiz ile müşterilerimizin ve sektörümüzün hizmetinde olacağız. Önümüzdeki yıl bu yıla göre cirosal anlamda %20 oranında büyümeyi hedefimize koyduk ve bu hedef için de bütün planlarımızı yapmış bulunuyoruz.

2018 yılı, CRM uygulamasının satış ve pazarlama ekibimiz tarafından yoğun kullanacağı ve böylelikle Pazar, müşterilerimiz, bizim hareketlerimiz hakkında daha ölçülebilir verilere ulaşacağımız bir yıl olacak. Sonuçlarının değerlendirmesi ile iş ortaklarımıza daha doğru ve ortak hedefe yönelik hizmet verebileceğiz. Satış ve pazarlama tarafında Dünya standartlarında hizmet vermek için bu gereklidir. Tabii ki bu çalışmalarımız 2018 yılı içinde en az bir adet olmak üzere uluslararası WAM (WorldClass Armacell Mindset) denetim ekibi tarafından denetlenecek ve puanlanacağız.

Üretim: 2019 yılı içinde ilk hedef seviyemiz olan Bronz seviyeye ulaşmak için 2018 yılında da çalışmalarımız devam edecek uluslararası iki denetim geçireceğiz. Tabii ki hedefimiz dünya standartlarındaki üretim kalite seviyelerinin en üstüne ulaşıp iş ortaklarımıza ve dolayısı ile pazara bu seviyede hizmet etmektir.

Son sözüm; sürdürülebilirlik, sürdürülebilirlik ve sürdürülebilirliktir.

Benzer İçerikler

Yorum Ekle